Pagina URL: https://www.cepa.be/werkgevers/hulpverlening/medische-hulpverlening/waarom-een-eigen-medische-hulpverlening/
Onze medische hulpverlening is sterk afgestemd op de specifieke, unieke behoeften van de Antwerpse havengemeenschap dankzij tientallen jaren van unieke kennis van de haven en ervaring binnen de haven. Daarnaast bestaat een nauwe samenwerking met de veiligheidsdienst van Cepa, die continu werkt aan meer preventie en bescherming en zo ook aan meer veilige havenarbeid.
Snelheid is key voor effectieve hulpverlening. Wij kunnen dit garanderen omwille van …
Dankzij Alfapass moet Cepa niet elke keer formeel toegang aanvragen en kan het automatisch toegang krijgen tot alle bedrijfsterreinen.
Via onze centrale dispatching slagen we erin om binnenkomende oproepen over de verschillende voertuigen te verdelen. Om onze aanrijtijden minimaal te houden, zijn de vertrekplaatsen van onze mobiele hulpposten en ziekenwagens verspreid over drie locaties:
Rechteroever:
Linkeroever:
Door partnerships, zoals met het medisch centrum aan kaai 142 en AZ Klina, slagen we erin om een totale hulpverlening aan te bieden. Cepa kan zo diverse soorten hulp aanbieden. Het gaat om fysieke en mentale hulp, op diverse momenten: van op het moment van het ongeval tot en met reïntegratie op de werkvloer.
Op die manier willen we ook de leden van Cepa, de werkgevers, effectief en efficiënt helpen. Het is immers via ons totaalaanbod dat wij willen bijdragen tot het welzijn van uw medewerkers en kunnen we zorgen voor een vlotte opvolging inzake uw personeelsinzet, het ziekteverzuim en uw welzijns- en veiligheidsbeheer.