Pagina afdrukken
Nieuwe Alfapass nodig?
Na verlies of diefstal:
- Verwittig onmiddellijk Cepa. Cepa blokkeert de verloren Alfapass zodat niemand deze kaart kan misbruiken.
- Nadien kan je een nieuwe Alfapass aanvragen. Maak hiervoor een afspraak bij afdeling Haven (03 221 97 77).
- Kostprijs:
- Bij verlies: €38,50. Je betaalt met bancontact bij de aanvraag van je nieuwe kaart.
- Bij diefstal: gratis, op vertoon van een geldig bewijs met PV.
- Nadat Cepa je nieuwe kaart bestelt, haal je deze binnen de maand af op een kantoor van Alfapass. Klik hier om een kantoor in jouw buurt te vinden.
Let op: je krijgt enkel een Alfapass op vertoon van een geldig identiteitsbewijs (een paspoort of identiteitskaart). Rijbewijzen, verblijfs- en vreemdelingenkaarten, attesten van verlies, … worden niet aanvaard.
Bij een defect:
- Heb je de kaart zelf beschadigd (bv. barst in de microchip)?
- Je brengt de beschadigde kaart binnen bij Cepa. Maak hiervoor een afspraak bij afdeling Haven (03 221 97 77).
- Kostprijs: €38,50. Je betaalt met bancontact bij de aanvraag van je nieuwe kaart.
- Nadien haal je je nieuwe kaart af op een kantoor van Alfapass.
- Heb je de kaart niet zelf beschadigd (bv. een technisch defect)?
- Je gaat langs bij een kantoor van Alfapass zodat zij je kaart kunnen bekijken.
- Kostprijs: gratis.
- Alfapass herstelt of vernieuwt je kaart ter plekke.
Na wijziging van categorie of naam:
- Neem contact op met afdeling Haven van Cepa (03 221 97 77).
- Cepa bestelt voor jou een nieuwe Alfapass.
- Kostprijs: gratis.
- Haal je nieuwe kaart af op een kantoor van Alfapass.