Pagina URL: https://www.cepa.be/havenarbeiders/faq/nieuwe-alfapass-nodig

Pagina afdrukken

Nieuwe Alfapass nodig?

Na verlies of diefstal:

  • Verwittig onmiddellijk Cepa. Cepa blokkeert de verloren Alfapass zodat niemand deze kaart kan misbruiken.
  • Nadien kan je een nieuwe Alfapass aanvragen. Maak hiervoor een afspraak bij afdeling Haven (03 221 97 77).
  • Kostprijs:
    • Bij verlies: €38,50. Je betaalt met bancontact bij de aanvraag van je nieuwe kaart.
    • Bij diefstal: gratis, op vertoon van een geldig bewijs met PV.
  • Nadat Cepa je nieuwe kaart bestelt, haal je deze binnen de maand af op een kantoor van Alfapass. Klik hier om een kantoor in jouw buurt te vinden.

Let op: je krijgt enkel een Alfapass op vertoon van een geldig identiteitsbewijs (een paspoort of identiteitskaart). Rijbewijzen, verblijfs- en vreemdelingenkaarten, attesten van verlies, … worden niet aanvaard.

Bij een defect:

  • Heb je de kaart zelf beschadigd (bv. barst in de microchip)?
    • Je brengt de beschadigde kaart binnen bij Cepa. Maak hiervoor een afspraak bij afdeling Haven (03 221 97 77).
    • Kostprijs: €38,50. Je betaalt met bancontact bij de aanvraag van je nieuwe kaart.
    • Nadien haal je je nieuwe kaart af op een kantoor van Alfapass.
  • Heb je de kaart niet zelf beschadigd (bv. een technisch defect)?
    • Je gaat langs bij een kantoor van Alfapass zodat zij je kaart kunnen bekijken.
    • Kostprijs: gratis.
    • Alfapass herstelt of vernieuwt je kaart ter plekke.

Na wijziging van categorie of naam:

  • Neem contact op met afdeling Haven van Cepa (03 221 97 77).
  • Cepa bestelt voor jou een nieuwe Alfapass.
  • Kostprijs: gratis.
  • Haal je nieuwe kaart af op een kantoor van Alfapass.